2 de febrer del 2010

A què jugaven els nostres pares i mares, padrins i padrines, ..?


Posats amb el tema dels jocs populars i tradicionals podríem aprofitar el bloc per fer un petit recull de jocs populars i tradicionals de diferents llocs.

Podeu demanar als vostres pares i mares, padrins i padrines, altres familiars, ... a quins jocs jugaven quan eren petits. Seria interessant que posassiu el nom del joc, poble o ciutat on es jugava, qui vos l'ha explicat i si es possible una breu explicació de com se juga.

Es convida també als pares, mares, ... a escriure els jocs de quan eren petits!!

18 comentaris:

  1. No sé com es deia el joc, el jugàvem a l'arena banyada (dura)de la platja,feiem un rectangle i cada jugador tirava una "navalleta", el lloc on queia era "teu",(sempre que caigués dreta i es clavàs a l'arena) feies una retxa per definir el teu espai(on havia caigut la navalleta) i els altres només podien tirar a l'espai que no era seu; quan ja no hi havia més espai es comptabilitzava la superfície de cada jugador, quin més espai (superfície) tenia era el guanyador. El més difícil i més divertit era quan ja quasi no quedava espai, jo no endevinava mai...

    M'encantava jugar a aquest joc i això que no era gens bona, vaig perdre més que guanyar,però ho record com una cosa del passat que tornaria a repetir encara que perdés com perdia.

    Com més ho pens crec que era un joc inventat per un grup de nins i nines que disfrutaven del seu temps de vacances d'estiu.

    Encara que no sigui un joc tradicional en els baràmetres populars, sí era un joc tradicional per a mi, hi jugàvem cada estiu.

    Algun padrí o padrina va jugar a aquest joc?

    ResponElimina
  2. La meva mare jugava a: -cera a cera...Ja no me record de mes...





    Nerea 4t

    ResponElimina
  3. me se un joc tradicional que es nom las 5 pedretas




    Alex Almodovar Rapalo.

    ResponElimina
  4. Yo jugaba a un joc que es deia el juego de las sillas


    Maysaa(4t)

    ResponElimina
  5. En Senejal, jo jujam a fona.


    Souté

    ResponElimina
  6. Jo també se un joc tradicional es diu Churro media manga mangotero



    Tanit 4t

    ResponElimina
  7. Laura no me se ningun joc mes pero li dire a mu mare i a sa seva predina.

    Marc Morote

    ResponElimina
  8. - Antònia, aquest joc l'hem de tenir en compte per si feim la diada a la platja! O pel campament!

    - Nerea, a quin poble jugava a aquest joc la teva mare? Jo quan era petita també hi jugava. Jugàvem a un carrer poc transitat del meu poble, Ferreries (Menorca).

    - Alex, a la pròxima sessió jugarem a les 5 pedretes. T'agradaria explicar-lo tu? Qui te l'ha mostrat?

    - Maysaa, és el joc de les cadires musicals? On hi jugaves?

    - Souté, ja se nota que a Senegal jugau amb la fona.
    Tot d'una que pugui penjaré un vídeo d'en Souté tirant amb la fona. És un gran tirador!!

    - Tanit, com se juga a "Churro media manga mangotero? Qui te l'ha explicat?

    - Marc, i tothom que vulgui, seguim investigant els jocs a que jugaven els nostres pares i mares, avis i àvies, ...

    ResponElimina
  9. Haurem de comprar "navalletes" que pesin i que no tallin, per no fer-nos mal;si no tenen un pes apropiat per poder-les llençar és molt difícil que es clavin a l'arena.

    ResponElimina
  10. Sí, també se pot modificar una mica el material. Ja veurem! Però pot ser xulo per fer a l'arena.

    ResponElimina
  11. em se un altre joc tradicional Cavall foft



    Tanit4t

    ResponElimina
  12. Jo també jugava a "navalla", però no a la platja sinó a la terra i durant tot l'any, sobre tot quan havia plogut (jo vivia a Madrid i els carrers no estaven asfaltats)i l'estri era un ganivet d'aquests de punta rodona al que li havia fuit el mànec i clavàvem la punxa que servia per encastrar-ho (es diu així?) en el mànec.
    Maite.

    ResponElimina
  13. Jo jugava molt a les figurites, a la gallineta cega "Anton Pirulero", "ratón que te pilla el gato", les cinc pedretes...

    ResponElimina
  14. Al que no ha dit qui és:
    "Anton pirulero", sé que hi jugava però no m'en record de quin joc era, m'ho podries recordar?

    ResponElimina
  15. La meva mare jugava a:
    -Corro
    -A la goma
    -A las cinco piedrecitas
    -Sambori

    Antònia, Anton Pirulero es juga cantant aquesta canço:

    Anton, Anton, Anton Pirulero
    Cada cual, cada cual mantenga su juego
    I quien no lo aprenda pagará una prenda.

    Cada un te que fer el que vol durant tota la cançó si ho fa mala ment paga una prenda, com per exemple estar sense mouret un minut (Jo ho vaig fer i el meu tio hem tiraba nous), si falla la prenda eliminat

    Pablo

    ResponElimina
  16. Hola Pablo! Crec que no conec el joc del corro ni el de Sambori. Ens els podries explicar?
    El joc d'Anton Pirulero sembla divertit!
    Moltes gràcies Pablo!

    ResponElimina
  17. Penyora, Pablo, penyora. No serà perquè no hem jugat mai a penyores a classe... je,je.
    Si tothom fa el que vol, com es sap que ho fa malament?

    ResponElimina